Autumn foh real maan

Japp, det är kallt, grått och regnigt. Och nu när höstlovet har kommit ska jag denna kväll leva ut hösten till fullo: film med familjen hemma. Det är iofs verkligen inte fel, men det märks att det är höst så att säga!

Igår var en bra dag! Eller ja, in general var den bra även om den innehöll vissa dåliga delar som matteprov t.ex. Men efter skolan gick jag hem och chilla lite med Toffa, sen åkte jag till Friskis & Svettis med Hanna Roos och tränade Dans-afro för först gången! :D Det var samma princip på det som aerobicsen, men så är rörelserna och musiken afroinspirerade. Riktigt roligt, så kommer jag att gå på många fler gånger kan jag lova!

På kvällen vankades halloweenparty! Men jag kunde inte vara med i Vallda på förfest delvis för att jag var seg och inte hade gjort europakunskapsläxan (som skulle vara inmejlad innan 23.59...), så jag åkte direkt till Mingel vid 11 istället. Men det gjorde inte så mycket, för det var sköj som tusan där! Mell var självklart där, och Joakim och hans vänner, Salle, Max och dem var där, och tjejerna i parallellklassen, och så till sist såklart Erik och hans vänner. Vettefan vad vi gjorde egentligen... Typ snackade, minglade runt, drack och dansade, och jag och Erik gick ut på promenad, haha!


Hår och smink igår! Lite extra såhär på halloween!

Vaknade av alarmet imorse och körde till ishallen där jag tränade min lilla vindruve-grupp med Julia som alla lördagar nu för tiden. Men sedan jag kom hem därifrån har jag helt seriöst bara suttit med mitt projektarbete. Det går ut på att jag ska titta på 9 filmer från tre länder, 3 från varje land, och analysera hur de framställer män och kvinnor i de olika länderna. Det känns bra att i alla fall ha börjat nu känner jag! Så nu har jag gjort dagens, nu ska jag bara njuta ännu lite till av höstmörkret. Det är väl inga problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0