Prague avec l´écuipe!

Japp, denna resan har tveklöst varit den mest händelserika utlandstävlingen för mig! Har verkligen kommit folk närmre och pratat mer med de jag inte brukar prata med så mycket! Och småtjafs, skitsnack och bråk har gett positiva effekter faktiskt, haha! Jag lärt känna mitt lag bättre liksom. Men själva tävlingen gick sådär. Korta programmet i fredags gick väldigt bra och vi låg bara 0,5 poäng efter det ledande amerikanska laget Skyliners! Men igår när vi åkte långa gick det inte alls lika bra. Vi var nog övertaggade eller nåt, för vi körde verkligen på allt vi hade, men ändå ramlade en tjej i nästan början av programmet och två andra ramlade över henne. De var snabbt inne igen, men så ramlade en till tjej lite senare, så sammanlagt 4 fall. När musiken slutat spela och vi åkte av isen såg jag Nathalie (en av de som ramlade i början) skrika och gråta. Hon åkte direkt till sjukhuset och sen fick vi veta att hon hade fått en spricka i handleden/armen. Hon hade åkt nästan hela programmet med en sprucken handled! Helt otroligt, tänk va ont hon måste ha haft, och ändå fortsatte hon! Hon fick iaf armen gipsad så hon fick nog inte mycket sömn på bussen under natten..


Kommentarer
Postat av: Dona

sv: Haha, du kan vara bra :D

Tänkte du också så? :o eller vad tänkte du likadant? :D

2010-01-31 @ 21:30:38
URL: http://ellidee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0